decor
decor

7 кроків для розвитку data-driven культури в компанії

< Назад
7 кроків для розвитку data-driven культури в компанії

24.09.2020

Кожен, від топ-менеджера до рядового працівника, має розуміти важливість роботи з даними, вміти їх отримати, проаналізувати та використати для вирішення своїх завдань.

Сучасні бізнеси прагнуть приймати рішення на основі даних, а не здогадок чи інтуїції. Утім, просто кинути співробітників у море big data аналітики ‒ не вихід. Потрібно, що у компанії всі розуміли, як працювати з аналітикою даних ‒ тобто мали високий рівень дата-грамотності. Експерти з аналітики і бізнес-аналізу Клаудія Імхофф та Ромен Дюбок зібрали поради, як інтегрувати роботу з даними до діяльності організації.

Вони виділяють дві головні умови для підвищення дата-грамотності. По-перше, керівництво почати зміни з себе, отримуючи нові знання та навички. Топ-менеджмент має мотивувати інших членів команди інвестувати час та зусилля у опанування дата-аналітики. По-друге, програма змін має бути гнучкою і адаптуватися до потреб та очікувань учасників. Чим більше співробітники залучені до процесу і його обговорень, тим краще вони інтегрують принципи data-driven культури до своєї повсякденної роботи.

Експерти назвали сім основних кроків, з яких мають починатися трансформації:

  1. Вивчіть свій бізнес та його потреби в дата-аналітиці. Перш за все слід визначити, які дані та який аналіз потрібен для того, щоб повноцінно приймати рішення. Багато інформації можна взяти з річних фінансових звітів, описів стратегій та навіть планів компенсації.
  2. Оцініть поточний рівень дата-грамотності. Найшвидше це можна зробити через опитування співробітників. За його результатами персонал можна поділити на дві категорії ‒ виробники інформації та споживачі інформації. До першої потраплять, приміром, фахівці з data science, IT-спеціалісти, бізнес-аналітики, до другої ‒ топ-менеджери та операційний персонал. Деякі працівники можуть бути і споживачами, і виробниками одночасно. Від категорії залежить необхідний рівень володіння аналітикою даних.
  3. Почніть навчання відповідно до рівня знань, якого вимагають різні позиції. Як мінімум, всі мають пройти курси, що розвивають критичне, логічне мислення, вчать ефективно вирішувати задачі та приймати рішення. Крім того, співробітників слід регулярно навчати використовувати доступні компанії технології, радять експерти. Вони мають розуміти, чому кожному з них важливо працювати з даними, звідки ці дані беруться, як їх обробляють, як отримати до них доступ і, щонайважливіше, як використати їх для у повсякденній роботі.
  4. Повірте у своїх співробітників дозвольте їм приймати рішення. Кожен з них у якийсь момент має бути аналітиком, однак без навичок бізнес-аналізу чи критичного мислення, без доступу до потрібних даних вони можуть легко помилитися. 
  5. Дайте співробітникам необхідні інструменти та методології для впровадження рішень. Технології різнитимуться залежно від позиції та потреби у дата аналітиці ‒ не існує єдиного рішення, яке підходило б усім рівням організації, підкреслюють експерти. Головне, щоб інструменти бізнес-аналізу формували єдину, зрозумілу та дієздатну систему.
  6. Розвивайте навички сторітелінгу та візуалізації. Вплітання результатів аналізу даних у історію дозволяє тримати увагу та робить висновки більш зрозумілими. Візуалізація має відповідати аудиторії, легко сприйматися, бути чіткою та лаконічною і вказувати на певні кроки, які треба зробити. Експерти зазначають, що в сучасному робочому середовищі мобільні додатки стануть у нагоді, щоб дати співробітникам швидкий доступ до даних.
  7. Почніть аналізувати рішення, які приймають в організації. Це не має сприйматися як покарання за помилку, застерігають фахівці. Радше, така практика покликана покращити аналітичні ресурси, які використовуються у процесі прийняття рішень. Погане рішення вказує на те, що доступні дані були хибними або їх неправильно проінтерпретували. Такий моніторинг дозволить покращити аналітичні ресурси чи виявити потребу у навчанні.
< Назад