decor
decor

Велика Британія запускає Big Data проєкт задля покращення державних послуг

< Назад
Велика Британія запускає Big Data проєкт задля покращення державних послуг

17.05.2020

Служба цифрових послуг Великої Британії запускає проєкт Data Labs, аби посилити свою роботу інструментами на кшталт штучного інтелекту та обробки природної мови.

Британська урядова Служба цифрових послуг (GDS) розпочала нову ініціативу, яка повинна підкріпити державні послуги за допомогою науки про дані.

Головний у цьому проєкті підрозділ, Gov.UK Data Labs, має змінити підхід держави до використання даних, а також розвивати існуючі та створювати нові сервіси. Цьогоріч команда “цифрових лабораторій” розшириться. У її фокусі буде надання отриманих з даних висновків урядовим структурам, а також персоналізація та покращення інфраструктури, що має поліпшити підхід влади до керованих даними послугами для громадян.

Нині GDS використовує якісні та кількісні дані, аби досліджувати такі аспекти, як потоки користувачів та обсяги взаємодії користувача із урядовими вебсайтами, а також тестування та аналіз зворотнього зв’язку.

Одним із нещодавніх викликів для урядової служби стало покращення користувацького досвіду. Причиною того стало зростання кількості звернень до державних онлайн-сервісів на тлі пандемії коронавірусної хвороби. За даними GDS, урядові вебсайти в середньому отримують 1000 коментарів на день із запитами про державні послуги в часи кризи, та інші теми – від вимушеної тимчасової відпустки до доставлення їжі під час карантину, пише Computer Weekly.

Спеціалісти урядового підрозділу пояснюють, що коментарі, оброблені аналітично, можуть надати показники щодо потреб користувачів онлайн. А можливо – й інформацію щодо змін державної політики. Утім, наразі це вимагає чималого обсягу ручної роботи – теґування та аналізу. Відсутність можливості масштабування стоїть на заваді тому, щоб дані ефективно використовувалися.

Як GDS зустрічає цей виклик

Аби впоратися зі складністю та отримати максимум переваг від великих даних, проєкт Data Labs має поєднати аналітичну потужність GDS та дослідження користувацького досвіду, аби виявити проблеми на всіх державних порталах. У перспективі проєкт може запровадити автоматизацію таких рішень для масштабування.

У тематичному блозі старший продакт-менеджер Ґанеш Сенті та старший дата-науковець Метт Ґреґорі пишуть, що урядові портали працюють над розширенням аналітики великих анонімізованих даних, аби покращити досвід користувачів на адміністративних вебсайтах.

Щоб обробляти користувацький зворотній зв’язок, приміром, було створено відповідний дослідницький інструмент. Він розподіляє кількісні та якісні джерела відгуків, використовуючи обробку природної мови та машинне навчання. Таким чином, алгоритм категоризує, тематизує та виявляє тренди у фідбеці з часом – для сторінки, послуги, групи послуг чи навіть тем на кшталт Брекзиту чи коронавірусу.

Сенті та Ґреґорі пояснюють, що нова команда поки що працює із користувацьким досвідом на урядових порталах в зоні Gov.UK та відповідним набором даних. Утім, додають вони, планується залучати і сторонні джерела даних, як-от Google Trends чи інформацію від інших органів влади.

Крім того, проєкт вивчатиме можливості “базованого на контенті персоналізованого досвіду” використання порталів Gov.UK, кажуть у дата-команді GDS. Підрозділ з аналізу даних також прагне навчати різні команди-адміністратори урядових порталів, аби підвищувати цифрову грамотність та розвивати навички аналізу даних.

Утім, плани щодо розширення використання Big Data для більш персоналізованих послуг для громадян викликала торік бурхливу дискусію. Утім, урядовці наполягають, що немає “нічого крамольного” в тому, що уряд планує збирати користувацькі дані на адміністративних вебсайтах.

Елісон Прітчард, виконувач обов’язків гендиректора GDS, каже, що опрацювання даних про трафік та інші користувацькі дані націлене виключно на те, щоб пропонувати більш якісні послуги громадян, краще розуміючи, яка інформація їм потрібна.

< Назад