Big Data не існує? Чому цінність даних важливіша за їхню кількість
30.06.2021
Нік Фелтон, старший віце-президент MHR Analytics, пояснює, чому “великі дані не існують”, і справа не в розмірі даних, а в цінності, яку вони приносять.
Торік підрахували, що кількість байтів даних, що створені людством, перевищує кількість зірок у спостережуваному Всесвіті. Ця цифра має зростати в геометричній прогресії до 175 цетабайт даних, які очікуються у 2025 році. Виходячи з цієї незбагненної кількості даних, термін big data народився для опису великих обсягів інформації, що створюються та збираються бізнесами та організаціями щодня.
“Це призвело до поширеного міфу про те, що чим більше даних має компанія, тим краще, в результаті чого багато організацій зосереджують свою увагу на обсязі даних, який вони мають, а не на тому, що з ними робити! Насправді, річ не в розмірі ваших даних, а в тому, що ці дані можуть вам сказати, і в цінності, яку вони приносять бізнесу. Навіть невеликі обсяги даних можуть відкрити цінні ділові ідеї”, – зазначає Нік Фелтон, старший віце-президент MHR Analytics, у дописі для Information Age.
Обсяг або вартість
Gartner визначає великі дані як “різноманітні інформаційні ресурси великих обсягів та великої швидкості, що вимагають економічно ефективних, інноваційних форм обробки, що дозволяють покращити розуміння, прийняття рішень та автоматизацію процесів”. Хоча в деяких випадках організації можуть отримувати цінність із великих наборів даних, розмір насправді не має значення, коли справа стосується даних, переконаний Фелтон.
Він стверджує, що важливо те, що роблять з цими даними. Завдяки ефективному використанню, великі дані можуть допомогти бізнесу збільшити дохід, підвищити продуктивність праці співробітників, краще зрозуміти клієнтів, розробляти нові продукти, попереждувати бізнес-ризики та планувати майбутнє. Утім, додає дописувач, лише невеликий відсоток організацій ефективно використовує свої дані. Більше того, дослідження показують, що керівники підприємств досі приймають рішення на основі інтуїції та досвіду, а не даних.
97% даних зберігаються у цифровому сховищі, не використовуючись, по суті, “збираючи пил”, пише автор. Якщо ці великі дані не структурувати, існує велика ймовірність упустити чимало цінних інсайтів. Отже, бізнес-аналітика не розкриває весь свій потенціал, що дозволяє більш спритним та поінформованим конкурентам отримати перевагу. Без якісного управління даними, вони можуть стати надзвичайно складними в управлінні та контролі, оскільки обсяг інформації лише зростатиме.
Це не тільки впливає на показники продуктивності, оскільки працівники можуть витрачати величезну кількість часу на пошук інформації, що часто може нагадувати пошук голки в копиці сіна. Утім, додає Фелтон, це також може вплинути на загальну якість даних. Наприклад, покладання на ручні процеси обробки для бізнес-аналітики може збільшити як ймовірність помилок під час введення даних, так і використання застарілої інформації в системі. Відповідно, аналітика великих даних не приноситиме справді цінних інсайтів, а отже, є ризик ухвалення неправильних рішень.
Як зробити дані справдці цінними
За останнє десятиліття, певен автор, є безліч випадків, коли відомі бренди, які, як правило, використовують величезну кількість історичних даних, руйнувались через неефективну роботу з ними. Компанії, включаючи рітейлера Toys R Us, книжкову мережу Borders, а також універмаг Debenhams, не змогли оптимізувати свою діяльність досить швидко, щоб зберегти свій потенціал у висококонкурентному цифровому середовищі.
Фелтон зазначає, що якби вони реагували на дані бізнес-аналітики, результати цих підприємств могли би бути іншими. Зокрема, зазначає він, для роботи з даними варто використовувати сучасні рішення, які можуть обробляти дані та керувати ними, а також забезпечувати візуалізацію того, що відбувається в організації в режимі реального часу. “Знаючи, що працює, а що ні, підприємства можуть ухвалювати рішення на основі доказів, які показують дані та бізнес-аналітика, а не покладатися на інтуїцію”, – вказує фахівець.
Пандемія стала уроком того, як “цінні дані” можуть бути кращими за просто великі дані, оскільки чимало підприємств були змушені пришвидшити свої цифрові стратегії, щоб залишатися на плаву. Консалтингова компанія Mckinsey зазначає, що криза викликала змін у способі ведення бізнесу у всіх компаніях та секторах, які триватимуть роки. Багато хто визнав стратегічне значення технологій для збереження конкурентоспроможності та економічності в нових умовах.
З одного боку, компаніям, які перебувають у “режимі виживання”, необхідний швидкий доступ до важливих для бізнесу даних для швидкого прийняття рішень та забезпечення безперервності, додає Фелтон. З іншого боку, підприємствам, які пройшли через значне зростання (наприклад, виробники засобів для дезінфекції рук або постачальники продуктів харчування), потрібен швидкий доступ до важливих даних, таких як інформація про товар, виробництво та матеріал, тому вони не втрачали негайних можливостей через збільшення попиту. Тому цифровізація – зокрема, з використанням програм для бізнес-аналітики та аналітики великих даних, мають силу допомогти бізнесу використовувати свої дані та розкрити весь свій потенціал, переконаний фахівець.