decor
decor

Аналітика великих даних змінює досвід онлайн-покупців

< Назад
Аналітика великих даних змінює досвід онлайн-покупців

07.07.2021

Кен Файн, генеральний директор Heap, платформи цифрової аналітики, яка надає користувачам усі дані про клієнтів, пояснює, як big data впливає на закупівлі в інтернеті. 

“Якщо ви схожі на мене, то ви також прагнете повернутися до подоби “старої нормальності”. Ви сумуєте за тим, щоб сидіти у своїй улюбленій кав’ярні, пробувати спеціальні страви у місцевій закусочній, гортати сторінки в сусідній книгарні чи приміряти одяг у магазині. І ось несподіванка: якщо ви схожі на мене, то не дуже схожі на більшість молодих людей”, – пише гендиректор Heap Кен Файн у колонці для Total Retail.

Він пояснює, що нещодавнє опитування покупців “покоління Z” виявило, що 64 відсотки з них планують і далі купувати майже все через Інтернет, навіть коли економіка повністю та безпечно відкриється. “Що це означає для роздрібних торговців? Якщо гроші залишаються в Інтернеті, як сьогоднішні роздрібні торговці можуть лишатися прибутковими у завтрашньому бізнесі?”

Файн вказує, що визначення того, що відбувається, коли покупець відкриває веб-сайт онлайн-рітейлера, має бути головним пріоритетом для будь-якого інтернет- чи гібридного бізнесу. Як викладка місцевого продуктового магазину була доопрацьована та перевірена на ефективність, щоб відвідувачі робили якомога більше покупок, так вдосконалена має бути і “цифрова вітрина”, додає він. 

Веб-сайт роздрібної торгівлі має кілька типів відвідувачів. Деякі приходять на сайт вже знаючи, чого хочуть, скільки це коштуватиме і скільки часу займе покупка. Для цих клієнтів багато чого має піти не так, щоб завадити зробити покупку. Інші ж покупці вагаються. Вони ще не визначились, переглядаючи пропозиції, але ще не готові до покупки. Можливо, вони додадуть товар у кошик для покупок, або ж взагалі перейдуть на інший веб-сайт.

Як в умовах високої конкуренції компанії з’ясовують, хто є хто? На даний момент, зокрема завдяки повсюдності Google Analytics (GA), більшість компаній з сектору е-комерції відстежують перегляди сторінок, веб-трафік та статистику доходів від продажу. “Хоч якою переконливою може здаватися ця статистика, все, що дають ці дані, це розповідають вам, як клієнти потрапили на ваш веб-сайт, а не те, що роблять ці клієнти, перебуваючи там”, – зазначає Файн. 

Утім, наголошує він, у деяких бізнесів елементи на лендингу можуть виявитися найбільш цікавими для споживачів, тоді як для інших – те, що більшість споживачів переходить просто до вікна пошуку. Більш надійна система відстеження може визначити стратегії, які найкраще відповідають вашому конкретному бізнесу, і розповісти, що слід змінити. У цьому стане в пригоді аналітика великих даних, яка відповість, чи купують покупці більше, коли потрапляють на сайт за таргетованою рекламою? Чи рідше реєструються на сайті покупці, які заходять з мобільних телефонів? Як повідомлення “Безкоштовна доставка” впливає на конверсії?

“Зараз споживачі генерують тисячі потенційних точок даних кожного разу, коли вони відвідують ваш сайт. Чи означає це, що кожен цифровий роздрібний продавець повинен мати спеціаліста з обробки даних або трьох осіб? Ні, це не так. Але це означає, що малий та середній бізнес може отримати значні вигоди, використовуючи бізнес-аналітику та аналітику великих даних”, – переконаний Файн. Він наголошує, що навіть “повільні” рішення для відстеження поведінки відвідувачів та покращення досвіду роботи на сайті можуть забезпечувати щоденні звіти про трафік та поведінку. 

На думку спеціаліста, ключовим фактором при виборі аналітичного рішення є визначення наскільки ретельною є процедура збору даних. Обмежена аналітика великих даних, додає він, може бути корисною. “Утім, є ймовірність того, що є життєво важливі показники, які ви навіть не думали збирати. Якщо ви не отримуєте вичерпних даних, ви повільніше будете виявляти проблеми та повільніше виправляти їх”, – застерігає Файн.

Він переконаний, що великий відсоток “аналогових” підприємств перейде в “цифру”. Тому радить роздрібним продавцям переконатися, що вони готові до майбутнього в Інтернеті. Отримуючи більше та кращу інформацію про те, як поводяться покупці та чому вони роблять вибір, резюмує Файн, і продавці, і клієнти, будуть щасливішими.

< Назад