Опитування: ШІ та великі дані змінюють фармацевтичну індустрію
23.07.2021
Звіт GlobalData показав, як компанії будуть використовувати штучний інтелект та big data у процесах відкриття та розробки лікарських засобів.
Останній звіт GlobalData показав, що штучний інтелект (ШІ) та великі дані будуть і надалі серйозно змінювати фармацевтичний сектор. Це показало опитування медичних працівників. Звіт під назвою Smart Pharma вказує, що 28 відсотків компаній будуть використовувати ШІ та аналітику великих даних для оптимізації процесів відкриття та розробки лікарських засобів у найближчі два роки. Крім того, 32 відсотки респондентів покладаються на великі дані та бізнес-аналітику для впорядкування продажів та маркетингу.
Що ще показало опитування:
- ШІ та великі дані відіграватимуть головну роль в оптимізації процесів відкриття та розробки фармацевтичних препаратів, на що вказують відповідно 24% та 25% опитаних.
- 23 відсотки респондентів підтвердили, що зараз їхні компанії використовують штучний інтелект та аналітику великих даних для вдосконалення процесів відкриття та розробки ліків, тоді як 28 відсотків очікують, що бізнеси продовжать чи почнуть використовувати ШІ протягом наступних двох років.
- 27 відсотків респондентів вважають, що великі дані відіграватимуть провідну роль в оптимізації маркетингу та продажів.
- Нині більше 30 відсотків респондентів використовують великі дані та бізнес-аналітику в маркетингу та продажах, і очікують, що продовжать використовувати їх протягом наступних двох років
- Очікується, що впровадження ШІ у сферах продажів та маркетингу стане найбільш популярним протягом наступних кількох років.
Урте Якімавічуте, представниця GlobalData, заявила: “Фармацевтична індустрія керується даними. Зі збільшенням обсягу та складності даних, що генеруються сектором із різних джерел, необхідність впорядковувати та впорядковувати інформацію стає постійним викликом”.
Таким чином, GlobalData прогнозує, що використання ШІ буде продовжувати швидко зростатати. Ще одним драйвером стане обсяг даних, які можна видобувати із записів та реєстрів пацієнтів, реальних даних, продажів та маркетингу та підключених пристроїв. ШІ також може бути використаний для розробки планів лікування, розробки лікарських засобів або поліпшення результатів клінічних випробувань. Це, переконані дослідники, здешевить та пришвидшить розробку ліків.
Крім того, дедалі частіше використання інструментів соціальних та цифрових медіа лікарями та пацієнтами сприяє збільшенню обсягів та різноманітності інформації, до якої компанії можуть отримати доступ, зібрати та проаналізувати.
“Отримуючи дані з різних джерел та використовуючи потужність аналізу даних, фармацевтичні компанії можуть отримати кращі уявлення про моделі поведінки кінцевих споживачів, реакцію на маркетингові кампанії, ефективність продукції та майбутні галузеві тенденції, які при всебічному аналізі та інтерпретації можуть призвести до поліпшення маркетингу та продажів”, – сказала Якімавічуте.
Утім, вона все ж проявила обережність щодо використання ШІ та наголосила на важливості якості даних. “Хоча великі дані та ШІ часто рекламують як інновації, які можуть покращити майже кожен елемент ланцюжка фармацевтичної вартості, інтеграція та якість даних залишаються основними напрямками. Штучний інтелект та машинне навчання вимагають високоякісних даних. Чим більше даних отримує ШІ, тим точнішими та ефективнішими вони можуть стати. Однак, якщо компанії не мають повного уявлення про якість даних, вони не можуть довіряти результатам, які дає ШІ”, – резюмувала представниця аналітичної компанії.