Південна Корея: фінансові гіганти ведуть “тиху війну” за переваги у великих даних
17.05.2020
Поки пандемія штовхає світ до ще швидшої діджиталізації, провідні фінансові групи Південної Кореї ведуть “тиху війну” за домінування у світі великих даних.
Глобальна епідемія пришвидшила цифрові ініціативи у фінансовому секторі, адже соціальна дистанція та тренд на безконтактні розрахунки став новою нормою. Утім, у фінансовій індустрії Південної Кореї боротьба у сфері даних розпочалася ще до викликаної коронавірусом ситуації, повідомляє місцевий портал Korean Times.
Ще влітку 2018 року корейський уряд оприлюднив план розвитку та стимулювання індустрії даних у країні до 2022 року. Одна з ключових державних програм під назвою MyData давала людям право на “портативність даних”. За ним громадяни отримали більше можливостей контролювати те, які дані про них мають відвідувані ними вебсайти.
За цим планом, фінансові установи мають надавати персональні дані користувачів третій стороні – визначеним урядом бізнес-оператором MyData. Останній має надавати користувачам повний набір фінансової інформації за їхнім запитом – буквально в один клік на сайті чи в мобільному застосунку. До цього, особисті фінансові дані лишалися виключно під контролем кожної окремої фінансової організації. Це унеможливлювало зібрання та компіляцію такої інформації.
За даними корейського уряду, уже 116 компаній висловили бажання отримати права оператора в MyData. Очікується, що уряд оголосить подальший план дій щодо проєкту MyData наступного місяця.
Гонитва за цифрою
Нові можливості для бізнесу відкрилися цьогоріч, коли південнокорейський парламент ухвалив “три закони про дані”. Ідеться про три пакети змін до ключових документів у галузі: закону про захист персональних даних; закон про інформацію та комунікаційні мережі; закон про захист кредитної інформації. Завдяки ухваленим рішенням, регулювання у сфері великих даних для бізнесу було послаблене.
Тепер усі потужні фінансові групи Південної Кореї розробляють стратегічні плани щодо підкорення ринку великих даних. Ринкові аналітики пояснюють цей інтерес: на відміну від багатьох активів, дані не втрачають свою цінність з часом. Скоріше навпаки: ціна інформації зростає, оскільки вона постійно оновлюється.
До прикладу, ще до ухвалення законів глава Shinhan Financial Group Чо Йонбун віддав наказ про створення нового бізнес-підрозділу по роботі з даними. У квітні флагманський банк групи, Shinhan Bank, став першим національним банком, який почав бізнес з продажу великих даних. Материнська група також запустила спільні проєкти з мобільними операторами SK Telecom та LG Uplus, аби посилити можливості в сфері великих даних та їхнього опрацювання.
На схожі кроки пішла і KB Financial Group, яка в квітні оголосила курс на “повну діджиталізацію”. Керівник Hana Financial Group Кім Юнтай також закликав колег опанувати “цифру”, R&D-підрозділ групи провів аналіз діджитал-стратегій провідних банків світу. На основі його результатів група розширює свої послуги кастомізованим консультуванням та іншими сервісами на основі аналізу Big Data.
Ринкові оглядачі вказують і на той факт, що фінансові групи побоюються швидкого зростання можливих конкурентів – великих місцевих онлайн-платформ Naver та Kakao. Ці два корейські інтернет-гіганти почали швидку експансію на ринок фінансових послуг.
У Naver та Kakao 12 та 20 мільйонів користувачів відповідно. Перша планує запустити свої інвестиційні, страхові та депозитні послуги уже цьогоріч. Обороти платіжної системи Kakao Pay торік склали 48,4 трильйони вон (близько $40 млрд), на 140% більше за показник 2018 року.
Тож, прогнозує Korean Times, змагання “фінансистів” та IT-гігантів пришвидшить і без того стрімку діджиталізацію бізнесів та відкриє нові ніші у сфері великих даних.