decor
decor

Як впоратися з “повінню” даних: досвід бізнесу

< Назад
Як впоратися з “повінню” даних: досвід бізнесу

18.11.2020

Щоб bіg data дійсно приносили користь, потрібно розвивати інфраструктуру та культуру роботи з ними.

Вираз “дані — це нова нафта” став надзвичайно популярним. На перший погляд, це чудова метафора. Нафта, як і дані, — джерело прибутку. Її видобувають, очищують, продають — те ж саме роблять і з інформацією. Але є у цієї метафори і свої мінуси, пише портал InformationWeek. 

Складно уявити ситуацію, коли якась країна чи організація заявила б: “У нас забагато нафти”. Утім, ситуація, коли даних надто багато, цілком реальна. Якщо немає відповідної інфраструктури для дата-аналітики, яка б дозволила їх обробляти і конвертувати в інсайти та рішення, — бізнес ризикує “потонути” у інформації, застерігає дописувач.

Таким чином, вважає він, краще порівнювати дані з водою. Вода теж має цінність і необхідна для усього живого, однак коли її надто багато — вона шкодить. Повені затоплюють угіддя, псують майно, навіть призводять до загибелі людей. Так і великі дані в бізнес-сфері, якщо їх неправильно використовувати, можуть давати суперечливі сигнали, заплутувати і більше заважати, ніж допомагати.

Отже, виникає кілька питань. Як організаціям уникнути такої ситуації? Яким чином швидко конвертувати big data у дієві інсайти? Що треба зробити компанії, щоб досягти такого рівня рівня “зрілості”? 

Експерт пропонує схему з п’яти кроків:

  • Ухваліть рішення. Керівники організації мають твердо вирішити стати на шлях дата-трансформації, тобто, інтегрувати аналітику даних до її діяльності. Такі перетворення не трапляються “просто так”, зазначає дописувач, їм має передувати ретельне планування та покроковий перехід до data-driven системи ухвалення рішень.
  • Виділіть ресурси. Що треба, щоб успішно побудувати інфраструктуру? Як мінімум,  залучити фахівців з data science, впровадити інструменти для аналітики великих даних та багато іншого. Зокрема, культуру роботи з даними. Для всього цього потрібні ресурси —  гроші, час та люди. Зважте на ці параметри під час планування дата-трансформації своєї компанії, радить експерт. 
  • Розвивайтеся. “Дата-м’язи” потрібно нарощувати поступово. Слід наважитися проводити бізнес-аналіз та ухвалювати рішення на основі наявних даних. Звісно, певний час піде на тренування та навчання, зокрема, шляхом власних помилок. Утім, саме так організації стають більш стійкими та “зрілими”.
  • Підтримуйте діалог. Щоб спиратися на дані, потрібно вести активний, відкритий та чесний діалог всередині команди. Дані можуть надходити звідусіль і використовуватися всюди. Проте стережіться породженого надлишком інформації (або ж неправильним її управлінням), додає автор. Пам’ятайте, що у роботі з даними необхідна координація зусиль, яка не обійдеться без комунікації, підкреслює експерт.
  • Демонструйте зміни. Ефект від трансформацій в інфраструктурі, культурі, процесах слід відкрито ілюструвати певними кейсами. Зрештою, ваша команда повинна відчувати той прогрес, який робить. Як зазначає дописувач, успіх чи провал у переході від розмов до реальності потребує демонстрації.

Сучасний бізнес неможливо відділити від виру даних довкола. Однак, не варто вважати це проблемою чи складністю — навпаки, це додаткове джерело можливостей, зокрема, для пошуку нових конкурентних переваг. Що компанії роблять з доступною їм інформацію та як вони це роблять, стане ключовим показником їхнього прогресу, підсумовує експерт.

< Назад