decor
decor

5 прогнозів щодо дата-аналітики на 2021 рік

< Назад
5 прогнозів щодо дата-аналітики на 2021 рік

25.12.2020

Експерти індустрії розповіли про свої очікування від змін у галузі data analytcis та data science у наступному році.

Ресурс Solutions Review опитав фахівців у сфері роботи з великими даними та вибрав найцікавіші очікування на 2021 рік. 

Open-source рішення для аналітики та штучного інтелекту 

У 2021 році очікується, що більше data-driven компаній використовуватимуть відкритий код для аналітики даних та штучного інтелекту (ШІ). Такі технології аналітики з відкритим кодом, як Presto та Apache Spark, відкривають більше можливостей для ШІ та є набагато гнучкішими та економічно вигіднішими за традиційні корпоративні сховища даних. 

“У наступному році зросте використання аналітичних платформ на кшталт Presto для програм ШІ через їхній відкритий характер – ліцензія з відкритим кодом, відкритий формат, відкриті інтерфейси та відкрита хмара”, – каже Діпті Боркар, співзасновниця та Chief Product Officer компанії з аналітики даних Ahana.

Тлумачення моделей стане однією з ключових проблем 2021

Те, яким чином тлумачити, перевіряти достовірність та пояснювати свої моделі, а також як виявляти та пом’якшувати упередження (biases) (як юридичні, так і фактичні) стануть “пороговими проблемами” для тих, хто використовує дані про людей у data analytics, переконана Карін Дженсон, директорка підрозділу Business Analyst AI Success компанії DataRobot. 

“Подібно до того, як, наскільки мені відомо, жодна модель не передбачила широких і різноманітних наслідків, які COVID справив на світ, жодна модель не зможе передбачити його тривалі наслідки для глобального бізнесу та поведінки споживачів. Рішення для моніторингу “вручну” не впораються з цим. MLOps (практика співпраці та спілкування дата-науковців та професійних розробників технологій машинного навчання) – зокрема,  можливість автоматизованого управління моделями та моніторингом – стане дедалі більш розповсюдженим рішенням”, – зазначає вона. 

Проактивна аналітика

Зміна підходу до аналітики стане одним з наслідків спровокованої коронавірусом кризи, вважає Аарон Калб, співзасновник та Chief Data and Analytics Officer дата-компанії Alation.

“Коли пандемія перевернула світову економіку догори дригом, організаціям довелося швидко інвестувати в програмне забезпечення для бізнес-аналітики та каталогів даних, лише для того щоб зрозуміти, що в біса коїться, і ухвалити на основі цих висновків ключові бізнес-рішення. Коли ми почнемо жити в умовах “нової нормальності” в 2021 році, вони зможуть використовувати ці реактивні інвестиції для проактивної оптимізації бізнес-процесів”, – пояснює експерт. 

Емоційна аналітика

У нинішню епоху емоції стають ключовим фактором, що впливає на поведінку споживачів і лояльність до бренду. Тому компаніям дедалі корисніше знаходити спосіб вимірювати емоції клієнтів під час їхніх процесів прийняття рішень. 

“Емоційна аналітика фокусується на вивченні та визначенні всієї гами людських емоцій, що включає настрій, ставлення та особистісні риси. У ній використовуються прогнозні моделі та ШІ і машинне навчання для аналізу людських рухів, вибору слів, інтонацій та міміки”, – пояснює Пол Моксон, старший віце-президент з Data Architecture у компанії з віртуалізації даних Denodo.

Він додає, що аналіз настроїв щодо продуктів та послуг у різних регіонах, соціальних мережах та веб-сайтах з відгуками дозволяє компаніям краще зрозуміти та покращити рівень задоволеності споживачів. “Використовуючи емоційну аналітику, компанії можуть краще зрозуміти, як їхній маркетинг та сервіс впливають на емоції, щоб забезпечувати більш позитивне ставлення клієнтів”, – каже він.

Навички роботи з даними стануть обов’язковими для всіх до 2030-го

Рядок “базові навички роботи з даними” почне зникати з резюме, аж поки остаточно не зникне до 2030 року, переконаний Судхіш Наїр, CEO компанії з ШІ-аналітики ThoughtSpot. Він зазначає, що бізнеси дедалі частіше очікуватимуть від своїх співробітників уміння роботи з даними без допомоги експерта. 

“Дуже скоро, якщо ви не вмітимете сполучати дані з діловим контекстом, щоб визначати та реалізовувати ділові стратегії, вам буде важко втриматися на робочому місці. Ідеальним кандидатом для бізнесу в 2021 році та пізніше будуть ті, хто може як розуміти, так і пояснювати дані. Адже за кілька коротких років “грамотність щодо даних”, data literacy,  буде тим, чого роботодавці вимагають і очікують. Ті, хто хоче йти вперед, уже зараз отримує ці навички”, – підкреслив Наїр.

< Назад