decor
decor

Чого експерти очікують від ШІ та Big Data наступного року

< Назад
Чого експерти очікують від ШІ та Big Data наступного року

30.12.2020

Фахівці ІТ-індустрії поділилися своїми прогнозами щодо галузей Big Data, машинного навчання та штучного інтелекту (ШІ) у 2021 році. 

Зокрема, експерти галузі очікують, що люди та машини працюватимуть разом, щоб усунути упередження в алгоритмах, полегшуючи роботу автоматизації простих завдань тощо. Думки професіоналів ринку зібрало онлайн-видання Database.

Більш зрозумілі ШІ та машинне навчання 

Варто очікувати, що розробники та бізнес-користувачі вимагатимуть більше розуміння та аргументації щодо алгоритмів штучного інтелекту та машинного навчання, а також того, як вони застосовуються. Широкомасштабне впровадження цих рішень відбудеться після того, як зміцниться довіра до технологій. А це може статися лише в тому випадку, якщо причини big data прогнозів будуть пояснюватися кінцевому користувачеві, переконаний Джим Страттон, СТО у Workday.

Наприклад, у контексті машинного навчання при підборі кадрів. Зрозуміти, чому певного кандидата рекомендують для певної ролі, важливо, щоб наймаючий менеджер прийняв обґрунтоване рішення, а також щоб виявити ненавмисні (або зловмисні) упередження при наймі.

“Оскільки більшість моделей ШІ та машинного навчання є певною мірою “чорною скринькою”, користувачі та розробники не мають уявлення про те, чому моделі приймають ті рішення, які вони приймають. Краще розуміння цього процесу дасть людям розуміння факторів, на яких модель базує своє рішення”, – розповідає він.

Зближення ШІ та бізнес-аналітики збільшить кількість інсайтів дата-аналітики

Можливості штучного інтелекту активно обговорювалися у великих компаніях протягом останніх років. Тим не менше, досі є труднощі з тим, щоб зробити  досягення ШІ доступними широким верствам працівників. Із появою нових продуктів, що працюють на основі штучного інтелекту, бар’єри падуть, і кожен користувач зможе використовувати аналітику даних та легко знаходити нові інсайти, вважає Дірен Патель, Сhief Product Officer та Head of Customer Success у компанії MachEye.

За його словами, візитівками аналітики даних у 2021 стануть:

  • Прості користувацькі інтерфейси
  • Персоналізована аналітика
  • Більше залучення користувачів в аналітику даних
  • Нові досвіди взаємодії користувачів із даними. 

Штучний інтелект стане “менш штучним” у 2021 році

“Навіть якщо на горизонті є вакцина проти COVID-19, принцип роботи та взаємодії людей принципово змінився. У новому році віддалена робота збережеться, вимоги щодо соціального дистанціювання залишатимуться, а ланцюги поставок будуть і надалі стикатися з порушеннями”, – каже Джордж Янґ, Global Managing Director у Kalypso.

Він пояснює, що цей новий спосіб життя вимагає нових способів ефективної роботи  компаній у ланцюжку створення вартості – від продукту до заводу аж до кінцевого споживача. Використання штучного інтелекту, переконаний Янґ, стане стандартом для вирішення цих проблем. Однак, не розглядаючи, як люди будуть взаємодіяти з цими новими автономними системами та використовувати їх, ШІ зазнає невдачі, запевняє фахівець. Тому, додає він, у 2021 році підприємства застосовуватимуть орієнтований на людину підхід до ШІ, розуміючи потреби та цінності користувачів, а потім – відповідно адаптуючи моделі ШІ. Це має покращити їхнє сприйняття.

Янґ підкреслив, що бізнес має приділяти таку ж увагу людям і культурі, як і технологіям, щоб штучний інтелект та використання великих даних було успішним. Команди з управління організаційними змінами, на його думку, стануть критично важливими для стимулювання цифрових перетворень. Вони залучатимуть людей до змін та налаштовуватимуть організацію на отримання вимірюваних результатів. “Правильне управління змінами є найважливішим, але часто не враховуваним аспектом будь-якої ініціативи з цифрової трансформації”, – зазначає експерт. 

ШІ навчить big data говорити “по-людськи”

Отримання активних метаданих на основі штучного інтелекту стане більш популярним, оскільки іде перехід до управління даними. Тобто, акцент зміщується зі зберігання та каталогізації даних на справжній “людяний” досвід пошуку інсайтів. “Цей зсув уже відбувся з боку споживача, як ми бачили в е-комерції. Там основна навігація перейшла від ручної фільтрації каталогів до автоматизованих рекомендацій щодо вмісту. Цей підхід перетворить досвід пошуку даних для бізнесу. У результаті нові споживачі даних зможуть самостійно отримувати доступ до великих, різноманітних та складних наборів даних, розкриваючи інноваційний потенціал “громадянських”, тобто любительських дата-науковців”, – додає Петтері Вайнікка, President of Product Marketing у Cognite.

< Назад