decor
decor

Колумніст Forbes – про переваги аналітики даних у віртуальній реальності

< Назад
Колумніст Forbes – про переваги аналітики даних у віртуальній реальності

17.02.2021

Віртуальная реальність (VR) популярна у відеоіграх та маркетингу. Та чи придатна вона для використання в аналізі даних та бізнес-аналітиці? Дописувач Forbes, футурист Бернард Марр переконаний, що це може бути нових кроком в роботі з Big Data. 

Доповнена реальність (AR) та VR можуть змінити спосіб аналізу даних, пише він у своїй колонці для Forbes. “Хоча гістограми та секторні діаграми раніше були інструментом для візуалізації даних, вони просто не можуть проілюструвати складність даних, які ми збираємо сьогодні”, – пояснює він.

За словами Марра, щоб використовувати величезний обсяг даних, які бізнеси та організації збирають щодня, інформацію слід отримувати не лише data scientists. Полегшення розуміння даних та бізнес-аналітики навіть для тих, хто не має даних, є одним із способів використання штучного інтелекту та доповненої чи віртуальної реальності, щоб трансформувати аналітику даних в організації. 

Він переконаний, що візуалізація даних допомагає користувачам краще їх зрозуміти та розпізнавати закономірності. “AR та VR допомагають людям взаємодіяти з даними, щоб полегшити отримання статистичних даних. Нечасто можна побачити важливу інформацію, таку як кластери даних, на перетині кількох вимірів у традиційній 2D-візуалізації даних”, – зазначає Марр.

Футурист додає, що завдяки AR та VR користувачі можуть взаємодіяти з даними – у цих “реальностях” дані можуть знаходитись перед, позаду, зверху та з будь-якої сторони користувача, буквально оточуючи їх. Крім того, зазначає він, VR та AR можуть спростити співпрацю між командами, які знаходяться в різних місцях.

Переваги VR та AR у візуалізації даних

Варто враховувати, що сучасні датасети є багатоваріантними. Для того, щоб люди могли ефективно аналізувати складність даних сьогодні без VR та AR, їм доведеться збирати вручну двовимірні подання, звіти, графіки тощо, щоб спробувати ухвалювати рішення на основі даних та бізнес-аналітики. VR та AR дозволяє користувачам бачити все відразу, показуючи цілісний набір даних, що неможливо за допомогою традиційних способів візуалізації даних, додає Марр.

Він називає ще одну перевагу VR та AR для візуалізації даних – ці “реальності” використовують природні здатності людини сприймати та обробляти дані у різних вимірах. “Занурення користувача у таке подання даних дає можливість передавати атрибути даних у численних просторових позиціях”, – пише колумніст.

Таким чином, переконаний він, відразу можна працювати з більшою щільністю даних. Це дозволяє набагато швидше опрацьовувати інформацію, ніж у двовимірному поданні. Мозок людини швидше обробляє інформацію, коли вона представлена ​​в кількох вимірах, наголошує він.

Технології AR та VR відкривають аналітику даних для ширшої групи користувачів, ніж просто фахівці з data science. Це може дозволити більшій кількості людей залучатись до роботи з нейронними мережами та моделеями машинного навчання. Таким чином можна буде гарантувати, пише Марр, що рішення машин залишаться етичними, справедливими та обґрунтованими.

Більше того, AR та VR можуть зробити аналіз даних цікавішим. Оскільки рішення на основі даних та бізнес-аналітики – шлях бізнесу до збереження конкурентоспроможності, важливо, щоб люди взяли на себе аналіз даних. “Із буквальних входженням до світу Big Data, аналітика даних вже не є просто перетасовування електронних таблиць та звітів, а захопливий досвід, який насправді може бути цікавим!”

Приклади аналітики даних із зануренням

Bader, перша в світі імерсивана (занурювальна) платформа аналізу даних, полегшує отримання цінності з Big Data без спеціального навчання. Користувачі однієї команди можуть бачити повну картину, а також співпрацювати в реальному часі. 

AI та VR використовуються логістичною компанією Kuehne + Nagel для розуміння даних, зібраних з масштабного ланцюжка поставок. Ці технології допомогли пришвидшити розуміння того, які процеси пов’язані між собою.

Virtualitics – ще один новатор у просторі візуалізації даних. У нього є інструмент унаочненн, який працює завдяки VR, керований ШІ. Він допомагає компаніям отримувати ефективну бізнес-аналітику швидше, ніж за допомогою традиційних інструментів аналізу даних. Кілька користувачів можуть одночасно маніпулювати наборами даних 3D за допомогою цього інструменту.

“Нині, здається, є набагато більше позитивних наслідків використання AR та VR у візуалізації даних, ніж негативних. Очікую, що ця галузь буде зростати, а також що будуть з’являтися додаткові спеціалізації для конкретних випадків використання”, – зазначає футурист.

< Назад