decor
decor

Лідери організацій пояснили важливість бізнес-аналітики

< Назад
Лідери організацій пояснили важливість бізнес-аналітики

22.04.2021

Успішна бізнес-аналітика залежить від якості даних, кваліфікованих аналітиків, які розуміються на технологіях та бізнесі, та відданості організацій використанню даних для отримання інсайтів, що обґрунтовують ділові рішення.

Компанії, керовані даними, розглядають big data як корпоративний актив і шукають шляхи перетворення їх на конкурентну перевагу. Успіх бізнес-аналітики значною мірою залежить від якості великих даних, а також наявності кваліфікованих фахівців, які розуміються, як використовувати аналітику великих даних для бізнесу. Не менш важлива і культура ставлення до даних в організації, щоб використовувати їх для ухвалення рішень, пише IntelligentCIO

Загалом, зазначає видання, процес бізнес-аналітики виглядає доволі нескладно. Після визначення бізнес-цілі для аналізу вибирається його методологія аналізу, потім – збираються дані для бізнес-аналітики. Інформацію найчастіше отримують з низки цифрових систем організації. Потім дані “очищують” та інтегрують в єдине сховище.

Регіони, де бізнес-аналітика лише набирає обертів, швидко розуміють переваги цього інструменту. Так, порівняно із Заходом, на Близькому Сході він набув поширення пізніше, особливо серед малого та середнього бізнесу (МСБ). Утім, віддалена робота стала каталізатором для таких компаній – вони почали активно впроваджувати аналітичні інструменти для кращого розуміння процесів та вимірювання продуктивності праці.

Експерти в галузі очікують, що популярність бізнес-аналітики на Близькому Сході зростатиме – а отже, і частота прийняття аналітичних рішень серед малих і середніх підприємств у регіоні. 

Що кажуть фахівці

Стівен Гілл, академічний керівник Школи математичних та комп’ютерних наук Університету Геріот-Ватта в Дубаї, сказав, що бізнес-аналітика – це процес застосування великих даних, статистичного аналізу та візуалізації даних для отримання значущих інсайтів, необхідних для прийняття обґрунтованих бізнес-рішень. “Бізнес-аналітика є незамінним інструментом на сьогоднішньому висококонкурентному ринку. Компанії в більшості галузей мають величезний обсяг даних. Це, своєю чергою, викликало потребу в людях, які знають, як інтерпретувати та аналізувати ці дані”, – пояснив він.

Гайт Газі, регіональний віце-президент Tableau Software (Середземномор’я, Близький Схід та Африка), сказав, що компанії з Близького Сходу, які дедалі більше покладаються на аналітику даних, можуть приймати кращі рішення і часто бачать позитивні зміни і в культурі. Газі зазначив, що культура даних взаємодіє зі змінами в корпоративній культурі та процесах. “Це означає глибоку зміну менталітету та на практиці робить прийняття рішень, керованих даними, стандартним та ідеальним на всіх рівнях компанії. Така трансформація не відбувається за одну ніч, але в довгостроковій перспективі вона приносить користь всій компанії, особливо в періоди змін”, – додав він.

Науман Куреші, віце-президент із продукту STARZPLAY, заявив, що бізнес-аналітика не є чимось новим для Близького Сходу, оскільки компанії в регіоні вже давно використовують технології, які дозволяють бізнесу аналізувати свою ефективність.

Куреші зазначив, що різниця в основному полягала в переході на використання хмарних платформ, таких як AWS, Google Cloud Platform або Azure. “Можливість збирати дані з кількох джерел та надсилати їх у центральне сховище даних у хмарі створила потужний набір нових можливостей. Багато компаній в регіоні досі використовують старі інструменти бізнес-аналітики, які обмежують аналіз у режимі реального часу”, – сказав він. “Нові цифрові компанії в регіоні від самого початку налаштовані на ці хмарні технології та мають гнучкість щодо використання найновіших і найкращих можливостей, пропонованих глобальними хмарними провайдерами. Ця модель не обмежується лише Близьким Сходом. Але у всьому світі ми бачимо, що компанії, які ще не перенесли свої сховища даних у хмару, обмежують себе”, – пояснив Куреші

За словами Гілла, правильну стратегію бізнес-аналітики не можна розробити за одну ніч. “Однак на ринку існують конкретні кращі практики, які можуть допомогти забезпечити успішність організацій у впровадженні своєї бізнес-аналітики, наскільки це можливо. Ці best practices включають встановлення use cases та цілей перед впровадженням бізнес-аналітики”, – розповів фахівець.

Дивлячись у майбутнє, галузеві спеціалісти зазначають, що під час вибору інструменту бізнес-аналітики, організації повинні враховувати джерела, з яких вони будуть отримувати дані, характер даних, які вони будуть аналізувати, та зручність використання. Хороший інструмент бізнес-аналітики буде досить простим для звичайного бізнес-користувача, але також дозволить більш досвідченим користувачам скористатися його функціями, додають вони.

< Назад