Як розумніше використовувати Big Data: рецепти від KFC, Concha y Toro та S&P
11.05.2021
Компанії, які добре усвідомлюють тенденції споживачів та пріоритети бізнесу, змогли залишатися конкурентоспроможними протягом непростого 2020 року. Тепер ІТ-директори повинні використовувати дані та цифрові технології для подальшого розвитку своєї компанії.
Минулий рік став гучним нагадуванням для СІО про важливість даних. Під час кризи компанії, які вміло використували дані та бізнес-аналітику, змогли швидше за інших провести прийняти цифрову трансформацію. ІТ-директори компаній, які добре усвідомлюють тенденції та уподобання клієнтів, можуть і далі ефективно змінювати свої бізнес-моделі, зокрема, перехід до електронної комерції, онлайн-навчання та вивчення нових ринків.
Більше того, з використанням нових технологій, таких як штучний інтелект (ШІ) та Інтернет речей (IoT), зростає, зазначає аналітична компанія Gartner, попит на розширення роботи з даними та анілитику великих даних дедалі зростатиме.
Як ІТ-директори можуть допомогти своєму бізнесу максимально використати big data в епоху після “корони”? Цифрові лідери дали ZDNet свої поради щодо найкращих практик.
1. Зосередьтеся спочатку на “негламурній” частині великих даних
Нітін Чатурведі, головний директор з питань цифрових технологій у KFC Global, каже, що у даних є два ключові елементи:
- захоплива частина, яка може включати такі технології, як AI, VR та IoT,
- менш захоплива частина, яка включає інфраструктури та стандарти.
Хоча більшість компаній прагнуть зосередитись на “захопливому”, важлива саме інфраструктура. “Я думаю, що це майже як бамбукове дерево; якщо ваші коріння не міцні, ваше дерево не підніметься на 30 метрів. Тому для мене акцент на коренях надзвичайно важливий”, – пояснює він.
Коли фундамент буде правильним, ви зможете почати досліджувати деякі цікаві елементи даних. Наприклад, протягом останніх 12 місяців KFC зміцнив власні цифрові канали у відповідь на пандемію коронавірусу. Трафік до веб-застосунку значно збільшився у 2020-му, оскільки замовлення “клікни-і-забери” та “забери в дорозі” ставали більш популярними.
За словами Чатурведі, ІТ-директори, які досліджують нові цифрові області, повинні забезпечити цілісне використання даних, щоб створити послідовний єдиний погляд на клієнтів.
2. Використовуйте дані в режимі реального часу, щоб полегшити важкі рішення
Даніель Дюран, ІТ-директор світового гіганта напоїв Concha y Toro, каже, що, хоча виноробні процеси його компанії сягають 150-річної традиції, майбутній успіх бізнесу тісно пов’язаний з використанням даних у режимі реального часу.
“Коли виноград зрізають з винограднику, у вас не залишається багато часу на процес бродіння, оскільки виноград у вантажівці деградує. Тому нам доведеться рухатися швидко”, – пояснює він.
З такими брендами, як Casillero del Diablo та Don Melchor, Concha y Toro працює у понад 140 країнах, що робить її однією з найбільших винних компаній у світі. Дані особливо важливі під час збору врожаю, коли компанія привозить на свої виноробні вантажівки з виноградом з різних куточків Чилі.
“Ми відстежуємо, скільки тонн різних сортів винограду ми відправляємо на різні виноробні. Ми контролювали це протягом декількох років щодня, щоб зрозуміти, скільки тонн надійшло до кожної виноробні. Тепер ми можемо це зробити на погодинній основі”, – каже Дюран. Коли кожен працівник має інформацію майже в реальному часі, вони приймають краще рішення, ніж якщо отримають цю інформацію пізніше, переконаний він.
3. Інтегруйте різні джерела даних
Воррен Брейкстоун, керівний директор та головний директор з продуктів з питань управління даними в S&P Global Market Intelligence, зосереджений на тому, як його фірма може надати корисну інформацію своїм клієнтам. Він каже, що одним із ключових елементів успіху аналітики великих даних є інтеграція.
“Одним із перших речей, які ми робимо, це усвідомлення, що рішення рідко приймаються з дискретними даними; рішення приймаються з конвергенцією або інтеграцією даних. Наші клієнти застосовують власну додану вартість, досвід та аналітику для прийняття рішення”, – каже він.
S&P Global Market Intelligence надає дані в режимі реального часу цілому ряду компаній. Брейкстоун додає, що клієнти фірми варіюються від компаній, що займаються управлінням інвестиціями, до страхових фірм і корпорацій, що хочуть використовувати дані для розробки нових бізнес-моделей, щоб конкурувати з новинками, які перевертають ринки. Фахівець каже, що технічні лідери, які хочуть отримати в майбутньому цінну інформацію з багатьох джерел, повинні забезпечувати спільний доступ до інформації з них.