decor
decor

Колумністка Fortune: Big Data – майбутнє автомобільної індустрії

< Назад
Колумністка Fortune: Big Data – майбутнє автомобільної індустрії

19.05.2021

Дані – нове паливо для економічного зростання. В автомобільному секторі спостерігається “вибух даних” із підключених транспортних засобів, розумних доріг, геолокації та від споживачів, що змінює індустрію. 

Ще не так давно штучний інтелект (ШІ) вважався науковою фантастикою. Проте сьогодні він став частиною більшості аспектів нашого життя. Кожного разу, коли ми використовуємо свій смартфон, граємо у відеоігри або купуємо щось через Інтернет, ми використовуємо ШІ.

“Це також змінює автомобілі. Вони стають розумнішими. Тепер автівки можуть оцінити потреби водія та пасажирів за допомогою датчиків, вбудованих у транспортний засіб. Автомобілі можуть відчути небезпеку та захистити нас, вони також можуть допомогти нам знайти чудову їжу та знайти місце для відпочинку чи гри в нашій подорожі”, – пише Сенді Орландо, старша віце-президентка з продукту компанії CDK Global, у колонці для Fortune

Це перетворення від вигадки до реальності створено даними – великими даними. Пересічний підключений (connected) транспортний засіб генерує мінімум 1 ГБ даних на день, а окремі транспортні засоби здатні передавати й терабайт даних, що еквівалентно 500 годинам відео. Збір цих даних та їх поєднання з інформацією від інших датчиків на дорозі, даними про погоду, навігаційними даними та даними споживачів – ось “де відбувається магія”, зазначає Орландо.

Аналітика великих даних, штучний інтелект та машинне навчання поєднуються, щоб створювати нові ідеї в галузі автомобілебудування. Починається з великих обсягів високодинамічних даних, що надходять із різних джерел та різних форматів. Знаходження цих різноманітних даних схоже на спробу знайти одну піщинку на пляжі. Використання ШІ та машинного навчання, пояснює фахівчиня, пропонує програмний спосіб роботи з величезними обсягами даних, для навчання моделей і виявлення закономірностей, які б створювали нові знання.

У підключеному автомобілі виробники використовують big data, щоб постійно розвивати те програмне забезпечення. Це дозволяє їм надавати преміум-послуги зв’язку та оновлення по повітрю (OTA) автомобіля протягом усього його життєвого циклу. Принадність цієї технології полягає в тому, що тепер користувач може отримувати оновлення програмного забезпечення через Інтернет для підвищення безпеки та надійності автомобіля, а також мати нові функціональні можливості.

Новий досвід для автовласників

Крім безпосередньо транспортного засобу, ШІ та машинне навчання пропонують нові шляхи, як покращити досвіду купівлі автомобілів. Цифрова роздрібна торгівля стала новим трендом: дедалі більше людей шукають нову автівку онлайн. Уявіть собі світ, в якому виробник та автодилер можуть допомогти знайти автомобіль вашої мрії, надаючи розумні рекомендації на основі ваших інтересів, місцезнаходження та способу життя. Аналітика великих даних сприяє появі персоналізованих пропозицій, пристосованих до ваших потреб.

Інформацію про покупки автомобілів разом із моделями водіння можна використовувати для створення автомобілів, пристосованих до нашого дедалі більш мобільного способу життя. І оскільки більше автомобілів розробляються програмно, нові можливості, засновані на програмному забезпеченні, можна додавати віддалено. Це дозволяє покупцям підключених автомобілів отримувати більшу цінність протягом усього терміну власності на транспортний засіб.

ШІ та машинне навчання можуть також змінити досвід і сервісу для автомобіля. Наприклад, пише Орландо, можна використовувати інформацію від транспортного засобу, щоб передбачити потреби в технічному обслуговуванні та вирішувати проблеми до того, як вони стануть “дорогими”. Середній підключений транспортний засіб має до 100 датчиків. Ця кількість, як очікується, подвоїться протягом найближчих 5-10 років. Ці датчики вимірюють усе: від тиску в шинах до рівня мастила.

Моделі аналізу великих даних беруть інформацію датчиків автомобіля для відстеження зносу таких важливих компонентів, як гальма, акумулятор та двигун. Потім ці дані датчика можна надсилати до вашого улюбленого автосалону для попереднього обслуговування вашого автомобіля – ще до виникнення проблеми.

“У недалекому майбутньому ваш автомобіль може самостійно з’єднатися з вашим механіком, коли виникне несправність датчика, і записатись на обслуговування чи призначити сервісний прийом. Оскільки у дилерського центру є дані датчиків, вони можуть підготуватися, щоб відповідні деталі та технік з обслуговування чекали на вас, коли ви приїдете”, – описує перспективи автоіндустрії Орландо. 

< Назад